سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]

استارتاپ ها در همه جای جهان به چشم می خورند و تاکید آنها بر روی آزادی افکار است که افراد می توانند ایده های خود را به نمایش بگذارند تا همه ی مردم جهان آن را مشاهده کنند . با اینحال، بیشتر استارتاپ ها دارای بنیانگذاران طراحی نیستند و یا از طراحان بی تجربه برای کار خود استفاده می کنند . به عنوان یک طراح، من هم اشتباهات زیادی را مرتکب شده ام و خود شاهد این  اشتباهات در طراحان جوان دیگر نیز بوده ام. بر اساس تجربیاتم، طراحی سایت برای یک استارتاپ و نمایش رویدادهای استارتاپی نیازمند یک فرآیند خلاقانه است . در این مقاله در مورد10  روشی که می توان با آن فرآیند طراحی برای استارتاپ ها را بهبود بخشید، صحبت خواهیم کرد . اینکار  می تواند برندی قوی تر ایجاد کند، بازدید کنندگان بیشتری را به سمت سایت جلب نماید و نرخ تبدیل را نیز افزایش دهد.

1.ساده کردن:

بیشتر استارتاپها در سایت خود از گرافیک ، گزینه ها و انتخاب های زیادی استفاده می کنند . تا جایی که می توانید رابط های کاربری را در سایت خود ساده تر کنید . عناصر غیر ضروری را کنار بگذارید و مواردی که می تواند کاربر را سردرگم کند را حذف کنید . سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که جستجو وهدایت کاربر در آن ساده و آسان باشد . برای اینکار می توانید از جستجو، لوگوهای قابل کلیک و هر چیزی که کاربر به آن نیاز دارد ، استفاده کنید . استفاده از برخی قوانین و قرار دادها در طراحی وب می تواند ایده ی خوبی باشد .اصلی ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

•سلسله مراتب بصری :مطمئن شوید که از سلسله مراتب بصری قوی در سایت خود استفاده می کنید به این معنا که سر تیترهای اصلی باید بزرگتر از زیر عنوان ها ومتن سایت باشد . دکمه های اصلی نیز اندازه ی بزرگتری دارند و رنگ آنها نیز باید قابل توجه باشد .

•کنتراست :زمانی را برای کار بر روی کنتراست سایت اختصاص دهید . رنگ هایی را انتخاب کنید که به خوبی در کنار هم به نمایش در می آیند و می توانند با یکدیگر متناسب باشتد . مطمئن شوید که برخی از چیزها برای افراد برجسته تر شده و افراد می توانند فرق بین این کارها را تشخیص دهند.

•جریان : از داشتن مراحل اضافی مانند جمع آوری اطلاعات شخصی از طریق فرم ثبت نام خلاص شوید . اجازه دهید کاربر سفر خوبی را در سایت شما تجربه کند . کلیک ها، انتخاب ها و اطلاعات مورد نیاز برای کاربر را کاهش دهید . تا جایی که می توانید از به کارگیری فرم های مختلف ثبت نام خودداری نمایید.

سایت Mapbox:

 

2.رنگ ها را کاهش دهید:

استفاده از رنگ در ساخت یک برند به یاد ماندنی و موفق بسیار مهم است اما بیشتر اوقات طراحان از رنگ های بسیار زیادی برای سایت های استارتاپ استفاده میکنند. مثلا به سایت فیس بوک و یا توییتر نگاه کنید ، تمامی این برندها را میتوان با یک رنگ اصلی به خوبی تشخیص داد. هدف شما باید انتخاب و استفاده از یک یا دو رنگ و سایه ای از رنگ های خنثی برای متنها و سایر عناصر گرافیکی مانند جعبه ها،خط ها و آیکونها باشد . 

سایت Canopy:

3. تنها از دو فونت استفاده کنید :

تایپوگرافی ابزاری مهم و ضروری برای ایجاد ارتباط در سایت هاست . یکی از اشتباهات رایجی که برخی از طراحان وب انجام میدهند این است  که از نوع فونت های مختلفی برای سایت استفاده میکنند که این امر نیز موجب شلوغ شدن سایت شده و ظاهر آن را خراب میکند. از یک نوع فونت و یا ترکیبی از دو نوع  فونت استفاده کنید . در این صورت طراحی شما ساده تر و تمیز تر خواهد بود.

سایت Froont:

4.بهبود خوانایی:

95 درصد سایت مربوط به تایپو گرافی آن است . تایپو گرافی معمولا چیزی است که به خواندن متن و یادگیری افراد کمک میکند . بنابراین بهتر است خوانایی سایت را بهبود ببخشید.چیزهایی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

•کنتراست: مطمئن شوید که متن شما تیره تر از پس زمینه است.

•فاصله ی خطوط:فاصله و ارتفاع خطوط را در  1.5 تا 1.75 تنظیم کنید. مطمئن شوید که فاصله و فضای کافی بین خطوط وجود دارد .

•سلسله مراتب: سعی کنید سرتیترهای خود را قابل توجه نمایید و به کاربر اجازه دهید سرتیترها، زیر عنوان ها و نکات مهم را به آسانی مشاهده کند.

سایت Slack:

5. بر روی دستگاههای موبایلی بیشتر تمرکز کنید:

بر اساس گفته های سایت Business Insider، تعداد افرادی که در سال 2014 از دستگاههای موبایلی خود برای وبگردی استفاده می کنند در حال سبقت گرفتن از افرادی است که از دسکتاپ خود برای اینکار بهره می برند . سایتهای واکنش گرا، استانداردهای جدیدی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید . ابتدا به موبایل فکر کنید ، سعی کنید اطلاعات مهم ومورد نیاز کاربر را در نسخه ی موبایلی نیز بگنجانیدو مطمئن شوید که  انجام فعالیتهایی مانند پر کردن فرم برای کاربران موبایلی آسان باشد . 

سایت Squarespace:

6. تست های A/B را انجام دهید :

داشتن یک استارتاپ ناب به معنی ساختن ، تست کردن ، اندازه گیری کردن و تکرار است . هرگز خود را به یک نسخه از صفحات فرود یا رابط های داشبورد محدود نکنید . سعی کنید از دو یا سه نسخه از آنها استفاده کنید . سپس کار خود را با کاربران واقعی تست کنید . زمانی که یک طرح خوب پیدا کردید ، سعی کنید قسمتهایی از آن را که برای نرخ تبدیل مهم است، تکرار کنید . عناصر اصلی که باید تست و بررسی شود شامل موارد زیر است:

•کپی پیام اصلی

•دکمه های Call to Action

•فرم ها

•تصاویر

سایت Unbounce:

7.از تصاویر خیره کننده استفاده کنید:

یک تصویر هزاران بار از متن با ارزش تر است و یک تصویر خوب می تواند گویاتر از یک متن طولانی باشد . بنابراین شما می توانید برای ایجاد ارتباط و دریافت فعالیتهای کاربران از تصایر خیره کننده استفاده کنید . معمولا طراحان از تصاویر تکراری و آماده  استفاده میکنند . مطمئن شوید که شما مخاطبان هدف خود را شناخته اید  و بر اساس آن نوع تصویر را انتخاب نمایید . 

سایت Square:

شما می توانید از تصاویر پولی زیر نیز استفاده کنید:

•سایتStocksy

•سایتOffset

•سایت 500px prime

8. سعی کنید از Call to action های روشن و واضح استفاده کنید:

برای بیشتر استارتاپها نرخ تبدیل یک فاکتور بسیار مهم بوده و بهینه سازی برای داشتن یک نرخ تبدیل بالا باید هدف نهایی آنها باشد . سعی کنید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که CTA های واضح و روشنی داشته باشد . مطمئن شوید که پیام شما به درستی و دقیق به مخاطب خواهد رسید . از به کارگیری الفاظ عامینه در CTA های خود خودداری کنید . این موراد باید خوب و دقیق باشند و باعث سردرگمی افراد نگردند.

سایت Pixate:

اندازه ی آنها را بزرگ انتخاب کنید: CTA  ها باید اندازه ی بزرگتری داشته باشند و رنگ آنها نیز قابل توجه باشد .

آنها را منحصر به فرد طراحی کنید: این موارد را به گونه ای طراحی کنید که انگیزه دهنده باشند به جای پرسیدن آدرس ایمیل، به کاربران هدیه هایی را به صورت رایگان بدهید.

9. به کاربر نهایی فکر کنید:

زمانی را برای شناخت کاربر نهایی اختصاص دهید ، مخاطبان هدف خود را تعریف کنید .برای کاربر نهایی خود طراحی کنید و بر روی  ارزشهای مشتری تمرکز داشته باشید .همیشه به خاطر داشته باشید که  شما برای مشتریان خود طراحی میکنید .  

سایت Project Fixup:

10. برخی از سرگرمی ها را به سایت خود اضافه کنید:

طراحی خود را احساسی کنید . افرادی که با سایت شما در ارتباط هستند باید احساس شادی و رضایت داشته باشند. من فکر میکنم افراد چیزهایی را که شما گفته اید و کارهایی که شما انجام داده اید را فراموش خواهند کرد ولی هرگز  احساساتی را که برایشان ایجاد کرده اید را فراموش نخواهند کرد . این قانون در مورد استارتاپ ها نیز صادق است . سعی کنید روز خوبی را برای کاربران خود ایجاد کنید . 

نتیجه گیری :

امروزه استارتاپ ها عمومیت زیادی پیدا کرده اند اما هر کدام از آنها که بتواند سخت کار کند و طراحی خوبی داشته باشد می تواند موفق گردد . قرار نیست کار فوق العاده ای انجام دهید تنها کافیست تحقیق کنید  و برای کاربر خود طراحی نمایید . امیدوارم این نکات و ترفندها بتواند آغاز خوبی برای فرآیند طراحی استارتاپ ها باشد .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط طراح سایت 94/9/2:: 2:26 عصر     |     () نظر