سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوگند به آنکه جانم در دست اوست، برتر از بردباری با دانش چیزی باچیز دیگر گرد نیامد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

سایتهای بسیار در فضای وب وجود دارد که تنها برای اینکه صاحبانشان ادعا کنند سایتی دارند، ایجاد شده اند . در اینگونه موارد هیچ فرآیند تفکری پشت طراحی این سایتها وجود ندارد و با رویکردهایی کاملا اتفاقی طراحی شده اند . اگر شما قصد طراحی و ایجاد یک سایت را دارید ، اول از هر کاری بهتر است مطمئن شوید که این سایت به اندازه ی کافی جالب وجذاب است . نباید سایت شما ظاهری قدیمی داشته و به حال خود رها شود . در این مقاله چند مورد از کارهای ضروری که باید برای گسترش سایت به خاطر داشته باشید را بیان می کنیم .

1. تایپوگرافی :

بهتر است از فونت های جذاب و جالب برای سایت خود استفاده کنید . استفاده از فونت های ساده ای همچون Times New Roman کافی نخواهد بود . مطمئن شوید که از فونت یکسانی برای تمامی محتوای خود استفاده می کنید زیرا وجود فونتهای مختلف در یک سایت می تواند ناپسند و غیر جذاب باشد . علاوه بر این ، اگر سایتی که ایجاد می کنید، سایت رسمی شرکت شماست باید به یک فونت واحد پایبند باشید زیرا بعد از این بازدید کنندگان این استایل را به شرکت شما مربوط می دانند . اگر همیشه فونت خود را تغییر دهید میتواند باعث ایجا سردرگمی در کاربر شود .
2. برچسب ها :

سایت خود را به عناوین و برچسب های جالب تقسیم کنید . اینکار گشت و گذار در داخل سایت را آسانتر کرده و به کاربر کمک میکند محتوای دلخواه خود را به آسانی بیابد . همچنین جعبه جستجو را نیز در داخل سایت خود قرار دهید زیرا کاربران ممکن است به محتوای خاصی نیاز داشته باشند . برچسب ها میتواند به تقسیم بندی سایت شما کمک کند و آن را ساده تر سازد .
3. طراحی فلت :

اگر میخواهید کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت صرف کنند بهتر است طراحی فلت وساده ای داشته باشید . نباید از افکت های سه بعدی در سراسر سایت خود استفاده کنید زیرا در برخی از مواقع کاربر را سردرگم می کند . طراحی فلت برای سایت های رسمی بسیار مهم است زیرا تجربه ی خوب از یک سایت می تواند به کاربر کمک کند آن شرکت را همیشه در ذهن خود داشته باشد .
4. محتوای سئو :

شما باید از کلمات کلیدی خاصی در برچسب ها و توضیحات محصول خود داشته باشد . اینکار باعث می شود گوگل رتبه و رنک بالاتری به شما اختصاص دهد و همین امر نیز موجب می شود تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابد .
5. سازگاری با موبایل :

هنگام طراحی سایت معمولا متخصصان گوشی های هوشمند وتبلت ها را فراموش می کنند . باید مطمئن شوید که سایت شما در مرور گر موبایل ها و تبلت ها به خوبی و بدون نقص نمایش داده می شود . نمایش ناقص یک سایت در موبایل می تواند باعث ایجاد پیام های نادرست در میان بازدیدکنندگان شود .
6. افکت هوور(Hover):

ممکن است شما هم تجربه این مورد را داشته باشید . زمانی که نشانگر موس خود را روی یک ناحیه ی خاصی از سایت می برید ، رنگ آن تغییر کرده و معمولا هم یک منوی کشویی نمایش داده می شود .اگرچه این تغییر رنگ زیاد محسوس نیست اما می تواند باعث آرامش چشم بیننده شود.
7. استفاده از رنگ های روشن :

هرگز از رنگ سیاه برای بک گراند سایت خود استفاده نکنید زیرا موتورهای جستجوچنین سایتهایی را نادیده می گیرند . از رنگ هایی همچون آبی ، نارنجی روشن و سبز استفاده کنید . این رنگ ها به چشم حمله نمی کنند و حس آرامی را به کاربر منتقل می نمایند .
8. استفاده از تصاویر :

نباید سایت شما تنها از یک یا چند متن ساده تشکیل شده باشد . بهتر است از تصاویر جالب و جذابی که کاربر را به خود جلب کند، استفاده نمایید . همین امر نیز می تواند تجربه خوبی برای کاربر فراهم کند.
9. تبلیغات کمتر:

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از طریق سایت خود درآمد کسب می کنند ، بهتر است کاربران را مجبور به کلیک کردن بر روی تبلیغات نکنید . بهتر است به کاربران اجازه دهید در صورت نیاز ، خود روی تبلیغات کلیک کنند .سایتهایی که از این طریق کسب درآمد می کنند خیلی زود در لیست سیاه کاربران قرار خواهند گرفت .
10. فیلم ها :

باید فیلم هایی که مرتطب با شرکت و یا محصول شماست در داخل سایت وجود داشته باشدو اطلاعات مفید و مورد نیاز را فراهم کند . اینکار به کاربران سایت کمک میکند تا با شرکت شما بیشتر آشنا شوند .


نوشته شده توسط طراح سایت 94/8/5:: 8:9 عصر     |     () نظر